Tröttmössa

Det är söndag, klockan är cirkaa 02:20. Jag säger godnatt och inom ungefär fem minuter så har jag däckat och vaknar tre och en halv timme senare, det är dags att åka till arbetet. Det är måndag!
Klockan är cirka 19 och jag däckar i soffan. jag vandrar in och ut ur sömnen till dess att det är dags för att natta barn. klockan är 22, jag är inte trött längre. Monopolet åker fram och klockan blir 23:30, jag däckar igen.
Det är tisdag och klockan ringer klockan 05:45. Där har ni en bra start på veckan mina vänner.
 
Nu är det tisdag kväll och jag har avslutat en 10 timmars arbetsdag, lagat mat och nattat barn. klockan är 21:12 och jag sitter i skrivande stund bredvid min gravida sambo som blivit tillsagd att ta det väldigt lungt nu under de 7 veckor som är kvar av denna graviditet. Det är förövrigt bakgrunden till varför starten på veckan har blivit som den blivit. Men vafan klagar jag på? Jag har en underbar kvinna i mitt liv som väntar vårt andra barn. Utöver det har jag ett jobb som jag trivs med nästan jämt.
 
Jobbet ja, vi arbetar just nu för fullt med rekrytering. Eller inte bara med rekrytering, vi arbetar ju självklart för fullt med uppdragen också. Tid är som alltid en bristvara. I morgon ska jag återigen åka jojjo mellan olika arbetsplatser fram till kl 13 och sen full fart till kontoret, provscanna lite, förbereda det sista inför mitt eget utvecklingssamtal och nästa anställningsintervju i ordningen. Vi börjar för övrigt att hitta formerna för intervjuerna nu, det känns som att det har satt sig och börjar nästan att bli bekvämt. 
 
Nej nu jävlar ska jag krossa i Monopol!
God natt
 
Glömde en sak. I morgon är en helt underbar dag. Gnaget lirar igen! Framåt stolta AIK!
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0