På rätt väg!

Är fortfarande uppe i varv och har ett stort leende på läpparna trots en högintensiv vecka med mycket att göra med både uppdrag och en rekryteringsprocess som är igång på riktigt från och med igår då vi träffade första kandidaten. Otroligt kul och givande samtal blev det och känslan av att vi har lyckats pumpa ur vattnet ur den sjunkande båten och lyckats vända om och styra undan stormen. En rekrytering är redan klar, en nyutexaminerad kille börjar 15e juni, känns väldigt spännande. Nästa rekrytering måste därför bli någon lång erfarenhet och kundkontakter.
Inte nog med att vi har spännande rekryteringar på väg in så blir vi verkligen överösta med spännande uppdrag. Idag gjorde jag till exempel ett 3D-laserscanning av Neglingedepån på Saltsjöbanan, dock bara ett test än så länge. Förhoppningen är att vi ska få scanna hela depån framöver. 
Med projekt på både Roslagsbanan och Saltsjöbanan så börjar vi verkligen etablera oss inom järnvägsmätningar och det känns väldigt intressant.

Nog om arbetet, eller inte än förresten. Idag var det dags för det årliga utvecklingssamtal med VD. Mestadels positiv feedback både för mig och min kollega i rollen som teknikansvarig. 

Nu tar vi och betar av fritiden lite. Fotboll igår, Gnaget vann till slut hemma mot Falkenberg. I övrigt så är det mest komma hem, äta mat, röjs lite hemma, natta dottern och sen avsluta kvällen med en omgång Monopol på paddan med sambon. Där har ni mina dagar, har jag riktigt tur så hinner jag med lite kvällsarbete också. Just nu så känns allt så lätt, men om jag känner mig själv rätt så kan det vända när som helst och så slår ångesten till igen. Det är med andra ord bäst att ta vara på det bra humöret och hoppas att inte smällen blir för stor när den väl kommer, för det gör den.

Nu börjar ögonen i princip gå i kors så det är lika bra att lägga ner det här och blunda. Godnatt




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0