Varför får jag inte sova?

God morgon eller vad man nu ska säga. Jag vaknar varje morgon efter att ha sovit sex, sju timmar och kan aldrig somna om och det börjar bli djävulskt drygt eftersom att jag blir trött igen några timmar senare. Varför kan jag bara inte få sova lite till för?
Fotbollsträning igår med lätt förkylning i kroppen var inte så smart, känns tyvärr som om det blivit sämre idag tyvärr. Jag får väl tugga lite vitlök ikväll så ska det nog bli bra, jävla synd att whiskyn är slut för det brukar alltid hjälpa mot förkylning.
Ligger fortfarande kvar i sängen, har försökt somna om i två och en halv timme nu...
Idag ska vi föräldragruppsmöte och se på film igen. Det var väldigt märkligt förra gången när vi kom dit, vi kom sist och alla satt där knäpptysta och bara tittade på oss när vi kom. Det var två andra par där som jag kände igen. Det är väldigt märkligt att sitta och vänta i grupp sådär, det blir konstig stämning och väldigt tyst. Hoppas det blir annorlunda idag. Vi ska vara där klockan 13 så därför blir det att jobba på efteråt, ska i alla fall jobba halvdag idag.
Jag trodde länge att min dämpare på cykeln var helt slut och läckte olja, men det verkar inte så, den fungerar som tur är hur bra som helst. Jag fick ordning på cykeln nu i helgen då nu är det bara sticka ut och pressa timmar.
Lollo fick precis en rejäl spark på revbenen, den satt tydligen klockrent och hon vaknade utav den, det låter inte så jätteskönt direkt. Det lär väl bli mer sådana sparkar innan den lille bestämmer sig för att komma ut i världen. Jag längtar verkligen, snart kan jag kalla mig pappa och snart kommer en liten krabat att kalla mig för pappa det känns helt otroligt och fantastiskt.
Igår kväll gjorde vi fruktsallad efter att jag kommit hem från träningen och fyllde en stor tallrik var till bredden, det var så jävla gott, fruktsallad är så jävla underskattat och borde ätas oftare. Det är väl ganska nyttigt också? Det borde vara det i alla fall.
Nu fick Lollo en spyattack igen, hon har haft såna några morgnar nu. Vet inte om det beror på att det börjar bli trångt för bebis att den pressar på något som gör att hon måste spy.
Nä nu får det bli frukost för jag är hungrig...


Kommentarer
Postat av: kusinen i blekinge

Låter som att den lille vill komma ut till den stora världen! Det kanske är jobbigt nu för louise, men tänk på all lycka som uppstår när bebben kommer ut! Hoppas allt går bra och jag ser så fruktansvärt mkt fram emot att se mitt första kusinbarn i sommar!! Jag lovar att jag ska lära allt jag kan så det blir en riktig klok unge :D



All lycka! //Erik

2012-05-03 @ 11:54:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0