Jävla fåglar...

God morgon
Det då helt omöjligt att somna om den här tiden på dygnet när fåglarna skriker hela tiden. Det låter som att de sitter på sängkanten ungefär. Men det är ändå härligt med ljudet från måsarna som letar frukost eller vad de nu gör, jag gillar ljudet i alla fall. Det liksom symboliserar sommar på något vis. Och måsarna låter annorlunda vid kusten än hemma vid sjön, de låter lyckligare här på något vis. De verkar känna av friheten som havet innebär. De känner de salta vindarna som hjälper dem att lyfta och sedan segla mellan kobbar och skär.
Det där var ju ingen mås det var en kråka. De låter illa som fan. De låter som danska fiskmåsar. Spotta ut gröten!!
Mina fina flickor ligger och sover här bredvid och ser lika söta ut som vanligt. Jag är så oerhört lycklig och stolt att jag har er. Celine blev en månad i fredags och upplever sin första sommar i Torhamn, men med största sannolikhet inte den sista.
Det har tyvärr blivit väldigt dåligt med strandhäng och bad, men förhoppningsvis blir det ändring på det nu i veckan. Vi får hoppas på riktigt bra väder nu sista veckan i mitt lilla paradis. Här skulle man bo, synd bara att det inte finns några jobb. I Skåne däremot finns det jobb, måste bara vänta på rätt jobb. Vill inte byta firma så hoppas på att vi kan etablera oss i Malmö eller Helsingborg sen kan vi flytta ner på studs. Verkar som att det finns mycket fina hus i trakterna omkring Helsingborg, ängelholm och Örkelljunga. Vi var på två husvisningar I Klippan när vi var och hälsade på Lollos faster i just Örkelljunga och man kan konstatera att det är väldigt prisvärt. Förhoppningsvis kommer möjligheten att flytta ner relativt snart. Trivs bra här i södra Sverige och har alltid gjort. Känner mig mer hemma här än vad jag gör hemma.
Dags att försöka sov lite till i alla fall, kommer va helt slut annars idag.
God natt


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0