Våren är på G...

Jag känner solen, jag känner den begynnande värmen.
Det är vår i luften och jag hör fågelsången.
Solen och ljuset gör sig påmind, jag kan föreställa mig värmen.
Våren närmar sig och jag upplever den med dig för andra gången.
För andra gången och mitt liv förändras.
Du växer, får ont och längtar.
Vi delar våren tillsammans för andra gången och jag njuter av sången.
Jag lyssnar till Eldkvarn och Plura håller sitt huvud högt.
Jag tänker tillbaka och minns farmor.
Farmor med huvudet högt in till sista stund.
Nu ser hon på mig från himmelens djupblå grund.
Våren kommer närmare och snart har halvåret blåst förbi.
Jag önskar du kunde fått se oss bli vi. Jag önskar du sett den lille.
Jag vill dela min lycka med di och jag vet att du kan se mig.
Jag vill prata med dig och jag vet att du hör mig.
Jag vet vad du skulle ha sagt, du menade att jag hade framtiden för mig.
Våren är snar här och jag saknar min farmor...

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0